jíte správně?...

14. září 2008 v 16:09 | *xsmile* |  ++tipy X triky

pravdy o dietních potravinách

Margarín má méně kalorií než máslo

Špatně. Máslo a margarín obsahují stejné množství kalorií (kolem 360kcal/100g). To, co je odlišuje, je kvalita tuku, z něhož jsou složeny. Máslo je živočišný tuk a obsahuje nasycené mastné kyseliny. Margarín je rostlinného původu a obsahuje nenasycené mastné kyseliny.

Máme-li vysokou hladinu cholesterolu, nemůžeme jíst vejce

Špatně. Všechen cholesterol je ve vajíčku koncentrovaný v žloutku, bílek ho vůbec neobsahuje. V případě zvýšené hladiny cholesterolu se doporučuje omezit spotřebu na dvě celá vejce za týden a sledovat spotřebu tuků, hlavně těch, které obsahují nasycené mastné kyseliny.

Z těstovin se tloustne

Špatně. 200 g uvařených těstovin má 180 kcal. To znamená, že po těstovinách určitě neztloustnete, dokonce je možné je lehce dochutit, a tím zvýšit jejich výživnou hodnotu.

Večer se má jíst málo

Správně. V případě, že se váš oběd skládal z kompletního jídla: polévky (předkrmu), hlavního chodu doplněného zeleninou a případně i dezertu.
Špatně: Pokud jste zredukovali oběd na sendvič nebo bagetu, musí být večeře vydatnější a zahrnovat hlavní chod, zeleninu, mléčný výrobek, ovoce a chléb.

Špenát je bohatý zdroj železa

Špatně: I když většina konzumentů tomu mýtu skálopevně věří... Špenát obsahuje pouze 4 mg železa na 100 g. Více ho má pečené jelito (20mg/100g), játra (15mg/100g) nebo zelená petrželka (10mg/100g).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama